Szczegóły publikacji
Key Data on Teaching Languages at School in Europe – 2017 Edition
Publikacja prezentuje najważniejsze trendy w polityce edukacyjnej w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych w 42 europejskich systemach edukacyjnych.
W raporcie można znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:
- Jak długo uczniowie uczą się języków obcych?
- Jakie języki są najczęściej nauczane?
- Czy nauczyciele języków obcych szkolą się za granicą?
- Czy uczniowie-imigranci nieposługujący się językiem nauczania mogą liczyć na wsparcie językowe w szkole?
- Oraz wiele innych ciekawych informacji.
Raport koncentruje się głównie na nauczaniu języków obcych, ale znajdują się w nim także informacje dotyczące obecności w programach szkolnych języków regionalnych, mniejszości narodowych i etnicznych oraz języków klasycznych. W opracowaniu są także dostępne informacje dotyczące wsparcia językowego dla nowo przybyłych uczniów- migrantów.
Źródła danych prezentowanych w raporcie obejmują oprócz danych zebranych przez sieć Eurydice także dane statystyczne z Eurostatu oraz wyniki międzynarodowych badań PISA i TALIS.