Szczegóły publikacji
Digital Education at School in Europe
Autorzy raportu wskazują na dwa istotne i komplementarne wymiary edukacji cyfrowej w szkołach:
- Rozwój kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli
- Pedagogiczne wykorzystanie narzędzi informatycznych do wspierania i przekształcania procesu uczenia się i nauczania.
Raport zawiera wskaźniki dotyczące m.in.
- kompetencji cyfrowych uczniów i sposobów ich rozwijania oraz oceniania w ramach programów szkolnych,
- kompetencji cyfrowych nauczycieli,
- wykorzystania narzędzi informatycznych w kontekście szkolnym, w tym do oceny kompetencji cyfrowych,
- strategicznego podejścia do edukacji cyfrowej w systemach edukacji poszczególnych krajów i wynikających z niego działań wspierających szkoły.
Ponadto w załącznikach znajdują się bezpośrednie linki do dokumentów i strategii dot. edukacji cyfrowej, w tym ram kompetencji nauczycieli, oraz instytucji wspierających edukację cyfrową w szkołach w każdym z krajów biorących udział w badaniu.
Dostępna jest skrócona wersja raportu zawierająca najważniejsze wnioski.