Publikacja prezentuje najważniejsze wnioski z raportu Ograniczanie zjawiska wczesnego kończenia nauki w Europie: polityka, strategie, działania
Eurydice Brief: Ograniczanie zjawiska wczesnego kończenia nauki w Europie
Struktury Europejskich systemów edukacji
Polskojęzyczna wersja broszury The Structure of the European Education Systems 2014/15: Schematic Diagrams
Eurydice Brief Wczesna edukacja i opieka w Europie
Zapraszamy do zapoznania się z tłumaczeniem publikacji Eurydice Policy Brief Early Childhood Education and Care 2014.
Wdrażanie procesu bolońskiego
Ukazał się opracowany przez Eurydice, Eurostat, Eurostudent oraz ekspertów bolońskich raport The European Higher Education Area in 2015: Bologna Process Implementation Report [Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego: Wdrażanie procesu bolońskiego]
Czas nauczania poszczególnych przedmiotów 2014/15
Sieć Eurydice opublikowała właśnie kolejne wydanie Recommended Annual Instruction Time in Full-time Compulsory Education in Europe 2014/15 czyli raportu dotyczącego czasu nauczania poszczególnych przedmiotów w szkolnictwie obowiązkowym,
Raport Komisji Europejskiej o bezrobociu młodzieży
Komisja Europejska opublikowała nowy raport Using Education and Training to Prevent and Combat Youth Unemployment badający zjawisko bezrobocia młodzieży. Niższy poziom wykształcenia to mniejsze szanse na zatrudnienie.
Modernizacja szkolnictwa wyższego – Eurydice Brief
Publikacja prezentuje najważniejsze wnioski z raportu Modernizacja szkolnictwa wyższego w Europie: dostęp do studiów, przeciwdziałanie niepowodzeniom w nauce i szanse na zatrudnienie 2014.
Nowa publikacja OECD
Czy osiągnięcia szkolne dziewczynek i chłopców się różnią? Jakie są przyczyny tych różnic? M.in. o tym można się dowiedzieć z właśnie opublikowanego raportu OECD The ABC of Gender Equality in Education
Edukacja i szkolenia dorosłych
Jakim poziomem wykształcenia mogą pochwalić się dorośli Europejczycy? Jaki poziom umiejętności reprezentują w dziedzinie czytania, matematyki oraz w posługiwaniu się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (TIK)?